5 Ekim 2011 Çarşamba

Neden uçmuyor İnci ? - Uçar bi gün ***

"Hayallere bağlanmak ve yaşamayı unutmak iyi değildir."
Çok sevdiğim ve 2-3 sene öncesine kadar deliler gibi izlediğim film olan "Harry Potter" da geçer bu replik. Bilge büyücü Dumbledore, Harry'nin kelid aynasına bakarak hayallere dalması üzerine söyler bu lafı. Harry aynada anne ve babasını görür. Yanında olduklarını görür. Fakat annesiyle babası ölmüştür. Bla bla bla işte. Olayın özetini anladınız siz. 
İllaki herkesin hayatında kelid aynası niteliği taşıyan ve hayallere daldıran bir şey vardır. Kim bilir ne örnekler çıkar. Herkes için aynı olmaz sanırım.
Mesela aklıma gelenler; şarkı,şiir,hikaye,obje vb. 
Sadece o şarkıyı dinlerken yada o şiiri okurken hayallere kapılıp gidiyor olabiliriz. Ama bu şekilde yaşamakta çok sakıncalıdır Dumbledore'un dediği üzre. Ben burada gerçekleri yazıyorum. Hayalin neresi kötü demeyin sakın. Biliyoruz da konuşuyoruz dimi ? Hayal olması gereken bir şeydir. Ama hayatınızı yönetmesine izin vermeyin ! 
Özellikle kafayı; benim yediğim gibi fallarla yemiş arkadaşlara sesleniyorum. Gerçeklik ve mantıktan uzaklaşan hayalleri destekleyen fallara kendinizi kaptırmayın. Eğer kendinizi kaptırmayı engelleyemiyorsanız o zaman fal baktırmayın. Gelin siz beni dinleyin. En iyisi mi fal falan baktırmayın. İnanmıyorum dedikçe ne zaman hayal dünyasında yaşamaya başladığınızın farkına bile varmazsınız. Sonra gerçekler buz gibi yüze çarptığında, normal seyirli acıların bin katını yaşarsınız. 

Kelebekleri salın.
Mutluluğunda bir bildiği vardır elbet. 
Hem zaten bugünü atlatırsak yarın diye bi'şey yok ki..
Bi' üstteki cümleyi iyi okuyun/anlayın. 
Ha bu arada, yazık lan bize ! 
________________________________
Ben bazen.. biraz,ımm..şey,evet tamam,bu sefer.. Ve son *
(*) bkz: Hadi Oradan !
(*) bkz-2: Yersen ?