31 Ağustos 2011 Çarşamba

(Z)ama'nsız Ayrılıklar *

Bir zamanlar "zaman" hakkında çok yazı yazdım. Mesleğimden gelen çözümlemelerle açıklamaya çalıştım, edebiyatla açıklamaya çalıştım, yaşayarak açıklamaya çalıştım. Ama farkındayım ki hala kendime bile açıklayamamışım. Bazıları "zaman ilaçtır" derler. Bazıları ise "zaman ilaç değil,çürütücü" derler. Bu birbirine zıt iki cümle, zaman hakkında düşünenleri çelişkiye sokar. Ama işin içine tecrübelerimiz girince, zamanın gerçekten ilaç olduğunu söyleyebiliriz belki. Ama çok ek faktör var. Tek başına yetmez. 


Mesela ben bu yazıya başladığım zaman , aklımda bu yazıya dair çok şey vardı. "Zaman" onları silip süpürdü. Tam olarak anlatamadım biliyorum. Ne demek istediğimi anlatabildiğim gün buralar yeşerecek, çiçek açacak :) 


Cevap veriyorum "Zamanla herşey geçer" diyen akıllılara; "Geçen tek şey zamandır" anlayan, anlatsın anlamayanlara. [Cemal Süreya]


Sanırım üstadın bu sözü demek istediklerimi açıklıyor. Öyle yani...
_____________________________________________________


"Zaman akıp gider, 
 yüreğin yitip giderken,
 değişmez sandığın
 artık yok.."