13 Ocak 2012 Cuma

Majör notaları hep sevmişimdir. Ama bu başka be.

Psikolog ararken, karar değiştirip psikoloğa ihtiyacım olmadığına karar verip, daha sonra bu konu hakkındaki düşüncemin doğru olup olmadığıyla ilgili kendimle tartışabilecek kadar psikolojim bozuk.Keşke kevin gibi bir psikoloğum olsaydı. Bazı şeyler bazen gerçekten de sinir bozucu oluyor. Ama neden bazen ? Neden bazı şeyler? Gerçekten ifade edemeyeceğim kadar çok sıkıldım. Kendimden sıkıldım. Yaşama isteğimin olmayışından sıkıldım. Uyanmak için bir nedenim olmamasından sıkıldım.Sıkıcı olmaktan sıkıldım. Saniyede bir milyon tane karar değiştirmekten sıkıldım. Dengesizlikten sıkıldım. İradesizlikten sıkıldım. Vurdumduymazlıktan sıkıldım. Yapılacak şeyleri ertelemekten sıkıldım. "Bir şey" ifadesini kullanmaktan sıkıldım. Kendime güvenmemekten sıkıldım. Geçmişteki hayaletlerden sıkıldım.Halsizlikten sıkıldım. Sosyal medyadan sıkıldım. SIKILMAKTAN SIKILDIM ! 


Psikoloji level: Emergency.


Ha ! Bide devlet hastanelerindeki psikologların nasıl olduklarına dair bir fikrim yok. Ama eminim pek sallamıyorlardır. İşte bu yüzden özel bir kliniğe gidecek paramın olmamasından da sıkıldım. Tamam neyse bunu kendime ben yaptım. Dur bakıyım, diğerlerini de ben yaptım galiba. 


God Damn.
____________________________




Mizaç Bozukluğu Belirtileri - Majör Depresif ^^



Hemen her gün ve günün büyük bir kısmında gözlenen çökkün bir duygu-durum hali (kendini mutsuz, ağlamakli, kederli hissetme hali). 
- checked (Durup durup ağlamak.)


• Hemen her gün yaklaşık gün boyu süren tüm ya da çoğu etkinliğe karşı ilgi ve zevk almada azalma (daha önce keyif alınan işler,hobiler ve alışkanlıklardan artık hoşlanmama, mecburen yapma hali (dünyayı verseler umurumda değil şeklinde bıkkınlık hisleri) 
- checked (Gitar mesela. Mesela yazılım. Ayrıca dünyayı verselerle ilgili başlayan binbeşyüz kadar bir şeyler daha.)


• Diyet uygulanılmamasına karsın önemli derecede kilo kaybı ya da alımı (bir ay içinde vücut ağırlığının %5 ‘inden fazlasının artması ya da azalması) ya da hemen her gün iştahta artma yada azalmanın olması. 
- checked (Son 1 ay değil, 2 gün içinde insan 5 kilo alıp verir mi lan ?!)


• Hemen her gün uykusuzluk ya da aşırı uyku hali. 
- checked - (Bu konuya girmek bile istemiyorum. Damn. )


• Hemen her gün olağan beyinsel ve vücutsal işlevsellik,hareketlilik halinde azalma ya
da huzursuzluk (oturmayı veya yatmayı yeğleme ya da sıkıntıdan yerinde duramama) 
- checked - (Yatmayı yeğleme..fuuu )


• Hemen her gün halsizlik ,yorgunluk hisleri,daha önceki günler kadar enerjik hissetmeme. 
- checked - (Bir türlü enerjik uyanamadım. Nasip kısmet işte.)


• Hemen her gün kendini değersiz hissetme,küçük görme,kendini beğenmeme,suçlu ya da günahkar hissetme hali. 
- checked - (Suçlu, günahkar,değersiz.. Damn two.)


• Hemen her gün düşünme ya da konsantrasyon yeteneğinde azalma olması (konuşulanlara,okunan şeylere,izlenilen tv programlarına dikkatini verememe, söylenilenlerin bir kulaktan girip diğerinden çıkması gibi) ya da kararsızlık ve ilgi kaybı hali. Yaşamdan çekilme durumu.
- checked - (Bunu bir arkadaşa sormalıyız. O iyi bilir :D )

• Fobilerin ortaya çıkması (Asansör fobisi, karanlıktan korkma, paranoya vb.)
- That's absolutely checked !


 Kişiliğin çözülmesi. 2 ayda 2-3 farklı insanmış gibi hissedilmesi.
- checked (Bi arkadaşa sorup gelicem :D )


Hep derdim psikoloğa gitmem lazım diye fakat hiç bir zaman gerçekten ihtiyacım olduğunu düşünmedim. Kendi sorunlarımı kendim çözerim sandım hep. Ama şuan psikolojik bir rahatsızlığımın olduğunu düşünmek (duruma bakılırsa onaylandı) çok iyi geldi aslında. Düzeltilebilir şeyler her zaman umut verir bana.