20 Mayıs 2011 Cuma

Yukarıda ki cümlede anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir ?

Takdir ediniz ki bakış açısı çok göreceli bir kavramdır ve eğer derdinizi adam akıllı anlatamıyorsanız çok büyük sorunlar çıkarır. Ak dediğinizi kara anlayabilirler. İğneleyici lafları anlamazlar. Yada işlerine geldiği gibi anlarlar diyelim. Eğer anlatan kişinin ,kendi içinde yaşadığı anlam karmaşaları varsa iş o zaman daha kötü sarpa sarar. Ben dediğim şeyi , saçma sapan şekilde anlayan çok insan gördüm. Bende mi suç ? Tartışılır. Konuşma problemimden ileri geliyor olsa gerek. Anlatmak istediğim şeyi direk olarak söyleyemediğim için genelde dolaylama yaparım. Bu da problem çıkarır. O yüzden düşündüğünü açık açık pat diye söyleyebilmeli insan. Yoksa hem yanlış anlaşılmanın verdiği sıkıntı ve de içinde kalan şeyi söyleyememenin verdiği sıkıntıyla birleşir ve deli eder insanı. Mesela ben 3 ay önce iğneleme amaçlı söylediğim bir lafı, söylemediğim kişinin anlamaması nedeniyle aklıma geldikçe hala sıkıntı çekiyorum. Gerçi ona bakarsak 1 yıl öncesi için de aynı yaşadığım şeyler var ama neyse artık. Geçti. Bir de şöyle bir söz okudum çok hoşuma gitti. 

"Geçmiş acıtıyorsa,geçmemiş demektir."

Durup dururken acıya geldi konu yine iyi mi ? Acıyı hemen  geçiyorum çok sıkıldım çünkü. Şimdi size soruyorum. Bir insan "Bir varmış bir yokmuş" cümlesini sitem olarak söylüyorsa ne demek isteyebilir yani :) İnsafınıza kaldım. Hadi bakalım.